Alla inlägg den 30 november 2015

Av linda - 30 november 2015 08:44

helgen är förbi.Första advent har varit  och i natt har vi haft besök av stormen gorm.Barnen var rädda igår det blåste så ute ,men flckorna somnade tidigt ändå värre var det med Elias som var så ledsen för han tyckte det hördes in när det blåste så mycket  ,han fick sova inne hos oss.I fredags skulle Elissa ha sin tbc vaccsination vi skulle vara där 8.45 tidigt men vi han dit i tid var lite tidiga tilloch med.Det slutade med att vi fick gå hem utan någon spruta tagen.Elissa har fyllt 1 år den 17 november och då måste man göra ett ppd test först innan man få sprutan.Jag blev arg för när hon skulle ha den igentligen då fanns inget vaccin i hela landet de var slut.sen när vi hade fått en tid då var hon sjuk och sen nu får hon inte den bara för hon fyllt 1 år trött jag blir alltså.Bara att vänta nu då tills vi får en tid för ppd test.

Det var ju mörkt när vi åkte med bussen och barnen trodde vi var ute mitt i natten   .Lite tråkigt att vänta på stationen på bussen

   

när vi var hemma så ville de köpa något gott i affären och de fick de för de hade varit så duktiga och inget trams.

glada var de.Jag trodde de skulle köpa något godis som de kunnde äta efter kvällsmaten ,men fel hade jag .

De ville köpa vars en bulle och inget godis .nyttigt och bra och så klart skulle de ätas på vägen hem.

   

Elissa var så trött så hon sov länge i vagnen.

Kvälls maten fick bli macdonalds mat happymeal.och leksak var ju viktigt   .

Anton han tog i sönder sitt pappers hur maten låg i och vipps så var han mario bros vi alla skrattde i massor så ju jätte roligt ut

 


I dag händer det inte så mycket .barnen valde frukost idag youghert och flingor .jag åt hummos och oliver och arabiskt bröd till så gott det är .

 

Nu ska jag leta fram lite vantar och packa lite blöjor och extra kläder som ska namnas för i morgon börjar vi inskola Elissa på dagis.

nu får ni ha det bra så länge 

kramizzar

Presentation


fyra pojkar och tre flickor

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

gästbok

besök


Skapa flashcards